Model Biznesowych Przypadków Użycia

Model Biznesowych Przypadków Użycia jest modelem, który prezentuje funkcje biznesowe organizacji.

Celem Modelu Biznesowych Przypadków Użycia w ramach WMB jest prezentacja funkcji, jakie realizowane są w organizacji zarówno z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Ponadto Model Biznesowych Przypadków Użycia wskazuje na interakcję organizacji z otoczeniem.

Model Biznesowych Przypadków Użycia jest używany przez interesariuszy i analityków procesów biznesowych, aby zrozumieć, w jaki przedsiębiorstwo wchodzi w interakcje z otoczeniem, a także przez osoby projektujące oprogramowanie, aby zapewnić kontekst rozwoju oprogramowania. Model Biznesowych Przypadków Użycia jest bazą służącą do planowania iteracji.

W WMB składowe Modelu Biznesowego Przypadku Użycia to:

  • systemy biznesowe (pakiety biznesowe) – reprezentujące strukturę organizacji,
  • pracownicy biznesowi (w odróżnieniu od innych metodyk),
  • aktorzy biznesowi,
  • biznesowe przypadki użycia
  • relacje,
  • diagramy: pakietów i biznesowych przypadków użycia,

Warto także zamieścić opis tekstowy, który służy jako zwięzłe wprowadzenie do modelu.

Technorati Tagi: model biznesowych przypadków użycia,modelowanie biznesowe,modelowanie procesów biznesowych

Podobne wpisy

  • Pakiet Biznesowy Pakiet Biznesowy zawiera zestaw ról i zasobów, które łącznie spełniają specyficzny cel, oraz określa zestaw obowiązków, z którymi ten cel może być osiągnięty. Celem Pakietu Biznesowego […]
  • Analityk procesów biznesowych W ramach WMB w zakresie modelowania biznesowego proponuję tylko jedna rolę: analityk procesów biznesowych. Analityk procesów biznesowych odpowiada za: tworzenie procesów […]
  • Biznesowy przypadek użycia Biznesowy Przypadek Użycia reprezentuje funkcje dostarczane przez organizacje. W ramach WMB funkcje te są ciągiem działań (składających się scenariusz procesu biznesowego), które […]
  • Zwinne modelowanie procesów biznesowych w trzech krokach Zwinne (Agile) modelowanie procesów biznesowych, w moim odczuciu, musi zawierać minimum trzy zasadnicze kroki: Krok 1 - Szacowanie potrzeb organizacji Krok 2 - Identyfikacja […]
  • Nazywanie procesu Modelując procesy biznesowe czy też scenariusze działania systemów IT często dochodzi do dyskusji jak nazwać proces.Poniżej są wskazówki i lista sugerowanych nazw, które można zastosować […]
Reklama