Specyfikacja oparta na scenariuszu

Zwinne modelowanie polega miedzy innymi na tym, że budowana dokumentacja do projektu nie jest nadwymiarowa. Innymi słowy jest jej tyle ile potrzeba i nie mniej ani nie więcej. Jak na tym zapanować. Ja osobiście lubię stosować scenariusze (w SCRUM opowiadania klienta), które pozwalają mi na zbudowanie zwinnych przypadków użycia. Natomiast przypadki użycia pomagają mi efektywnie:

  • planować iteracje
  • szacować złożoność projektu
  • komunikować się z klientem
  • weryfikować wymagania klienta
  • planować testy
  • lepiej integrować systemy

Czym jest więc przypadek użycia? W moim rozumieniu przypadek użycia to agregat scenariuszy dostarczający konkretnych wartości. Dlatego też w moich modelach scenariusze odgrywają ważną rolę, a modele opierają się o przypadki użycia.

image

Technorati Tagi: zwinne modelowanie,agile,agile modeling,przypadki użycia,scenariusze procesów biznesowych

Podobne wpisy

  • Pisanie user story i scenariuszy przypadków użycia User story to opis celów zorientowanych na użytkownika, jakie jedna lub więcej osób osiągnie za pomocą Twojego produktu. User stories używa się do osiągnięcia celu zawsze wtedy, kiedy jest […]
  • Agile w liczbach Ostatnio wpadł mi w ręce The Forrester Wave™: Agile Development Management Tools, Q2 2010  w raporcie tej instytucji można przeczytać iż 35% przebadanych organizacji zadeklarowało iż […]
  • Zarys Scrum Zasadnicze cechy SCRUM, w bardzo dużym uproszczeniu, to: iteracyjnie przyrosty wartości samoorganizujące się zespoły klient, bądź Właściciel Produktu, który dostarcza zespołowi […]
  • Agile a tworzenie przypadków użycia Właściwym podejściem do definiowania przypadków użycia dla tworzenia oprogramowania przy użyciu metody agile to zacząć od definicji zakresu. Definicje zakresu można opisać za pomocą […]
  • SCRUM a SCRUM z modelowaniem – koszty Moim zdaniem wszystkie metodyki zwinne mają tą zaletę, że są tańsze od tradycyjnego ?ciężkiego? podejścia choćby dlatego, że nie traci się czasu na modelowanie. Jest tylko jedno ale. A […]
Reklama

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry