W tym miejscu pozwolę sobie zebrać kilka cech, które świadczą o tym, że mamy do czynienia z dobrym modelem biznesowych przypadków użycia. Oto one:

  • Biznesowe przypadki użycia są zrównane ze strategią firmy ? wspierają cele organizacji.
  • Przypadki użycia są zgodne z organizacją, którą opisują.
  • Wszystkie przypadki użycia są znalezione. Po zebraniu, przypadki użycia wykonują wszystkie zadania w ramach organizacji.
  • Każde zadanie w ramach organizacji jest ujęte w przynajmniej jednym Przypadku Użycia.
  • Istnieje równowaga między liczbą przypadków użycia a ich wielkością:
  • Model zawiera kilka przypadków użycia  – przez co jest łatwiejszy do zrozumienia.
  • Przypadek użycia opisuje pełen przepływ informacji, który produkuje coś wartościowego dla klienta.
  • Każdy przypadek użycia jest unikatowy. Jeżeli przepływ informacji jest taki sam lub podobne do innego przypadku użycia, trudno będzie utrzymać je później w zsynchronizowaniu. Należy uwzględnić scalenie je w pojedynczy przypadek użycia.

Ile z podanych cech spełniają Twoje modele?

Technorati Tagi: modelowanie biznesowe,modelowanie procesów biznesowych,model analizy biznesowej,model biznesowych przypadków użycia

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close