Analizując model przypadków użycia można zidentyfikować elementy modelu statycznego (struktury). Poniżej kilka porad w tym zakresie:

  1. Szukaj rzeczowników: to zazwyczaj klasy lub atrybuty, przykładowo Centrum Odpowiedzialności.
  2. Szukaj czasowników: wskazują one często na związek. Przykładowo, użytkownik przypisuje Klienta do Centrum Odpowiedzialności.
  3. Szukaj sprawców: jeśli biznes wskazuje na ich działanie, lub są oni do czegoś potrzebni, stanowią oni klasy, przykładowo Dostawca.
  4. Szukaj interakcji pomiędzy sprawcą i przypadkiem użycia systemu: jeśli biznes wyszukuje (zachowuje) interakcję, może to wskazywać skojarzenia, przykładowo interakcja wskazana przez relację pomiędzy Przedstawicielem Obsługi Klienta a przypadkiem użycia systemu (zapis skargi).
  5. Szukaj alternatywnych przepływów: mogą one wskazywać reguły różnorodności. Przykładowo alternatywny włącznik przepływu „Bilet już wydany do rezerwacji” (jeśli traktowane jako błąd) wskazuje, że każda rezerwacja może wydawać maksymalnie jeden bilet.

Powodzenia Uśmiech

Technorati Tagi: modelowanie systemów informatycznych,przypadki użycia

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close