plaga awarii i zrealizowane cele

O awarii Toshiby pisałem tutaj Modele na nowej maszynie – Witaj DELLU Teraz okazało się, że siadła drukarka dość znanej firmy (dla zainteresowanych link do sklepu firmowego.) Plaga jakaś czy co? Pisze jednak  o tym nie po to by dowodzić teorii spiskowej a po to by wskazać na pewną prawidłowość zachodzącą pomiędzy procesami biznesowymi a procesami wytwórczymi oprogramowania.

Co łączy te dwa zdarzenia? Rewelacyjna obsługa gwarancyjna i to że sprzęt miała lekko ponad dwa lata. W przypadku Toshiby naprawa zrealizowana została w ciągu 2 dni a w przypadku drukarki kurier przyniósł nową drukarkę na wymianę. Dla mnie jako klienta bajka. Z punktu widzenia firmy ktoś postawił cel biznesowy – zadowolenie klienta i powoli do niego dążył zmieniając, udoskonalając procesy biznesowe aż do pożądanego rezultatu.

W inżynierii oprogramowania jest dokładnie tak samo. Stawiamy cel oprogramowaniu, zbieramy wymagania i wdrażamy je w postaci oprogramowania by zebrać ponownie opinie i udoskonalić nasz produkt, aż do stanu, w którym cel lub cele zostaną osiągnięte. Po prostu Iteracyjność procesów towarzyszy nam w każdym momencie.

Nawiasem mówiąc Toshiba znów chce oferować lepszą jakość usług posprzedażowych wprowadziła program: Zero Problemu (banerek dla zainteresowanych poniżej)

Technorati Tagi: iteracja,inżynieria oprogramowania

Podobne wpisy

  • Jakość a plan iteracji Plan iteracji to jeden z elementów zarządzania jakością procesu wytwórczego oprogramowania. Moim zdaniem dobry plan iteracji: jednoznacznie hierarchizuje wymierne cele, które […]
  • Wielkość i długość iteracji Długość iteracji i jej wielkości pod względem zasobów musi być skorelowana z celami i pracą, które ma być wykonana. Moje wytyczne: Wielkość zespołu - większe zespoły wprowadzają większe […]
  • Iteracje w Agile Modeling Iteracyjny model wytwarzania oprogramowania by był bardziej skuteczny wymaga kilku zabiegów. Chodzi oto by w ujęciu agile być rozważnym i skutecznym. Stosuję je podczas zwinnego […]
  • WMB – rozszerzenie notacji biznesowej języka UML w zakresie modelowania biznesowego Pod hasłem WMB gromadzić będę zestawy wskazówek pozwalające na dokumentację procesów biznesowych. Celem WMB nie jest tylko ułatwienie budowy modeli biznesowych, ale także rozszerzenie […]
  • Iteracje kilka dobrych zaleceń Projekty ukierunkowane na Agile, zwłaszcza gdy dana organizacja zaczyna “być Agile”, mają tendencję do bycia bardzo dokładnym i precyzyjnym – zgodnym z Agile. Proponuję więc kilka zaleceń, […]
Reklama

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *