Interfejs użytkownika–wymaganie czy projekt?

Rzadko piszę o dyskusjach, w których uczestniczę. Tym razem pragnę zwrócić uwagę na dyskusję jaka ma miejsce na goldenline: http://www.goldenline.pl/forum/3086284/interfejs-uzytkownika-wymaganie-klienta-czy-projekt-developera/s/1#52022118

Jarek Żeliński rozpoczął ciekawą dyskusję na temat czy interfejs użytkownika jest wymaganiem czy też projektem.

Na drugiej stronie wyraziłem swoją opinię:

Ja już od jakiegoś czasu traktuję interfejs użytkownika, jako wymaganie klienta. Jest to chyba jeden z bardziej precyzyjnych opisów tego co klient chce zrobić z danymi w systemie, w danym kroku procesu biznesowego.
Interfejs przeprowadzam przez dwie fazy:
1. wymagań: ustalenie zawartości ekranu -> jakie dane, jaki rodzaj kontrolek, sposób prezentacji informacji
2. projektu: ergonomia, skróty klawiaturowe, pokrycie kontrolek interfejsu przez model danych, rozmieszczenie menu, zasady nawigacji, walidacja danych w kontrolkach itd., itp…
Wynikiem pierwszej fazy są poglądowe prototypy interfejsu czyli wymaganie. Druga faza kończy się w miarę kompletnym prototypem interfejsu, który odzwierciedla to co klient zobaczy i czego będzie używał.

Zapraszam do dyskusji na goldenline.

Podobne wpisy

  • Wprowadzenie do zarządzania wymaganiami–podstawowe definicje Wpisy na temat inżynierii wymagań zacznę od podstawowych definicji. Definicja: Wymaganie 1.Ograniczenie lub zdolność potrzebna użytkownikowi do rozwiązania problemu lub osiągnięcia […]
  • Statusy i priorytety wymagań Często otrzymuję pytanie jak opisuję wymagania. Otóż wielu projektach określam statusy i wymagania w następujący sposób:Status• Proponowane - wymaganie w fazie negocjacji pomiędzy klientem […]
  • Cechy perfekcyjnych wymagań na system Jakość opisu wymagań jest bardzo ważna i tego nie muszę nikomu tłumaczyć. Standard  ANSI/IEEE 830  formułuje  szereg  zaleceń,  jakie  powinna  spełniać dobrze napisana specyfikacja […]
  • Rejestracja problemów zidentyfikowanych podczas analizy Otrzymałem mailem ciekawe pytanie: Czy wg Pana wiedzy istnieje w EA obiekt, który najbardziej nadawałby się do rejestracji problemów zidentyfikowanych podczas analizy (AS-IS) biznesowej […]
  • Banalne zarządzanie informacją o zmianie w Enterprise Architect Jedną z trudności, z jakimi spotykam się w EA to zarządzanie zmianą a dokładniej przyczyną zmiany. Na co dzień używam TORMIGO i tam problem ten został rozwiązany. TORMIGO monitoruje zmianę […]
Reklama

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *