Często otrzymuję pytanie jak opisuję wymagania. Otóż wielu projektach określam statusy i wymagania w następujący sposób:
Status
• Proponowane – wymaganie w fazie negocjacji pomiędzy klientem a analitykami
• Zatwierdzone -wymaganie zatwierdzone do realizacji.
• Odrzucone – wymaganie odrzucone przez klienta lub analityków.

Priorytety
• Niezbędne (bardzo ważne) – podstawowe wymaganie którego realizacja jest konieczna do spełnienia minimalnych wymogów tworzonego systemu. Brak realizacji będzie oznaczał, że system nie spełnia podstawowych oczekiwań klienta.
• Istotne (ważne) – wymaganie, którego realizacja jest ważna dla skutecznego i efektywnego działania systemu. Brak jego realizacji może mieć duży wpływ na ocenę systemu przez klienta.
• Przydatne (mniej ważne)- wymaganie, które jest wykorzystywane w mniej typowych zastosowaniach. Brak ich realizacji nie ma znacznego wpływu na funkcjonalność systemu.

Elementy te definiuję w dokumencie, który roboczo nazywam: planem zarządzania wymaganiami. Dokument taki zawiera także informację kto i kiedy może zmienić status oraz priorytet, jakimi relacjami łącze wymagania pomiędzy  sobą, jak numeruję, oraz klasyfikuje.

Plan zarządzania wymaganiami to moim zdaniem jeden z ważniejszych dokumentów, jakie muszą powstać w trakcie inicjacji projektu.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close