Kanban jest systemem ewolucyjnym – na tym polega jego piękno.  Jeżeli tylko posiadasz i jesteś w stanie opisać swój istniejący proces, możesz rozpocząć stosowanie podstawowych zasad Kanban w celu obserwowania, mierzenia i ulepszenia swoich operacji.  Aby rozpocząć stosowanie Kanban w projekcie lub funkcjach biznesowych, musisz zacząć od podstawowych kroków stanowiących podstawowe zasady Metody Kanban:

  1. Wizualizacja strumienia wartości lub przepływu pracy. Jest to standardowy zestaw kroków – zarówno kroki dodające wartość (tam, gdzie wykonywana jest praca) oraz kroki oczekujące (takie jak Gotowe – czekające na rozpoczęcie lub Wykonane, czekające na następną fazę) do czasu zakończenia pracy nad określonym elementem dostarczanym takim jak np. pozycja do zamknięcia czy kampania do zakończenia, czy funkcja oprogramowania do dostarczenia. Możesz również zidentyfikować różne rodzaje elementów dostarczanych (elementów roboczych), z którymi masz do czynienia – gdyż każdy z nich może mieć nieco inny przepływ pracy lub strumień wartości.
  2. Określenie limitów WIP  Choć może to nie być istotne na początku, wkrótce dobrze będzie określić maksymalną ilość elementów roboczych (kart) obecnych w danej chwili na poszczególnych etapach strumienia wartości – zarówno etapach dodających wartość jak i oczekujących – w celu upewnienia się, że praca jest kończona przed podjęciem nowej.  Kluczowe motto w Kanban – Przestań zaczynać. Zacznij kończyć!
  3. Obserwacja i Pomiar.  Zacznij obserwować przepływ i mierzyć proste wskaźniki, takie jak okres realizacji i czas cyklu. 

Nie bój się popełniać błędów!  Kanban to system zachęcający do eksperymentowania.  Jeśli coś nie idzie po Twojej myśli, dokonaj zmian w swoim systemie Kanban aż rzeczy zaczną mieć sens.
Po opanowaniu podstaw, możesz przejść do bardziej zaawansowanych aspektów projektowania i opracowywania swojego „systemu Kanban”, aby lepiej planować swoje operacje oraz osiągnąć lepsze wyniki w zakresie przepustowości, jakości i czasów realizacji, tak byś mógł składać lepsze zobowiązania względem swoich klientów – wewnętrznych i zewnętrznych. O tym jak to zrobić opiszę w kolejnym poście.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close