Release Planning – Planowanie Wydania

Planowanie wydania (ang. Release Planning) to czas, w którym na początku projektu zespół utworzy wysokiego poziomu plan realizacji produktu.
Na początku projektu Zespół, z oczywistych względów, nie może znać wszystkiego z góry, tak więc plan szczegółowy nie jest konieczny. Plan wydania powinien brać pod uwagę:
  • Liczbę i czas trwania sprintów
  • Ilość osób lub zespołów, które powinny brać udział w projekcie
  • Liczbę wydań
  • Wartość dostarczoną w każdym wydaniu
  • Datę wydań
Kluczowe parametry wejściowe dla przygotowania planu wydania to:
  • Zhierarchizowany rejestr produktu
  • Szacowana szybkość zespołu deweloperskiego
Planowanie w długim horyzoncie czasowym, które odpowiada na pytania takie jak: „Kiedy skończymy?”, „Jakie cechy mogą zostać
zrealizowane do końca roku?” lub „Ile to będzie kosztować?”. Planowanie wersji dystrybucyjnej musi bilansować ze sobą wartość dla klienta z uwzględnieniem jakości, ograniczenia zakresu, harmonogram i budżet. Dla większości projektów deweloperskich wskazane jest przeprowadzenie początkowego planowania wersji dystrybucyjnej po planowaniu produktu, ale przed rozpoczęciem pierwszego sprintu związanego z tą wersją dystrybucyjną” [1].
„Planowanie wydania to również jest dobry moment, żeby zaprezentować wizję architektury. Ludzie muszą zobaczyć, jakie będzie tło całego przedsięwzięcia, również od strony proponowanych rozwiązań technicznych„[4].
Innymi słowy podczas planowania wydania kluczowe jest określenie celów biznesowych, które mają być osiągnięte. Omawiane są ograniczenia projektu, zakres funkcjonalny produktu czy też harmonogram. Istotne jest to by w czasie planowania wydania przyjrzeć się także szacunkom pracy i złożoności poszczególnych fragmentów rejestru produktu, zgrubnie określić priorytety.

 

Cały cykl artykułów na temat metodyki Scrum jest pod adresem: https://www.michalwolski.pl/tag/scrum-framework/ . Zapraszam do lektury.

Pisząc ten wpis korzystałem oraz umieściłem cytaty z następujących pozycji:
[1] „Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce agile” – Kenneth S. Rubin
[2] „Zarządzanie projektami ze SCRUM. Twórz produkty, które pokochają klienci” – Roman Pichler
[3] „Zwinne projekty w klasycznej organizacji” – Henning Wolf
[4] „Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone” – Mariusz Chrapko
Szczególnie polecam pozycje 1 i 4, które to moim zdaniem są bardzo dobrą literaturą. Podane linki są linkami afiliacyjnymi.

Podobne wpisy

  • Sprint Planning Meeting – Planowanie Sprintu Na spotkaniu dot. Planowania Sprintu (ang. Sprint Planning Meeting) Zespół Scrum oraz Właściciel Produktu określają, które cechy i zadania będą poddane próbie wykonania w nadchodzącym […]
  • Sprint Retrospective – Retrospekcja Sprintu Retrospekcja Sprintu (ang. Sprint Retrospective) jest głównym mechanizmem pozwalającym na uzyskanie informacji zwrotnej na temat kondycji procesu scrum. "Retrospekcja sprintu pozwala […]
  • Historyjki użytkownika a wymagania Pisząc jakąkolwiek specyfikację wymagań a rejestr produktu i rejestr sprintu są taką specyfikację należy uwzględnić wymagania niefunkcjonalne. O ile sama historyjka użytkownika zazwyczaj […]
  • Sprint Burndown Chart – Wykres Spalania Sprintu Wykres Spalania Sprintu (ang. Sprint Burndown Chart) jest graficznym przedstawieniem pracy pozostającej do wykonania w trakcie trwania Sprintu. Zasada tworzenia wykresu spalania sprintu […]
  • Daily Scrum – Codzienny Scrum Codzienny Scrum (ang. The Daily Scrum) to szybkie spotkanie, w którym biorą udział wszyscy członkowie Zespółu Scrum oraz Mistrz Scrum. Każdego dnia sprintu zespół odbywa spotkania […]
Reklama

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry