Spis treści – Archimate 2.0

Artefakt (Artifact)

Artefakt jest zdefiniowany jako fizyczna część danych, która jest wykorzystywana lub tworzona w procesie wytwarzania oprogramowania lub wdrażana i przetwarzana w systemie.

Artefakt reprezentuje konkretny byt ze świata fizycznego. Jest zazwyczaj wykorzystywany do modelowania produktów (oprogramowania) takich jak pliki źródłowe, binaria, skrypty, tabele bazy danych, wiadomości, dokumenty, specyfikacje i pliki z modelami. Instancja (kopia) artefaktu może być wdrożona w punkcie węzłowym.

Komponent aplikacji, oprogramowanie systemowe lub obiekt danych może być realizowany przez jeden lub więcej artefaktów. Punkt węzłowy może być powiązany z artefaktem, co oznacza, że dany artefakt jest wdrożony w tym punkcie.

image

Notacja dla artefaktu

W przykładzie poniżej został przedstawiony artefakt w postaci paczki EJB Zarządzanie ryzykiem, która jest przypisana (wdrożona) do serwera aplikacji.

image

Przykład użycia artefaktu

Spis treści – Archimate 2.0

Close